Találtam egy videót a redditen, ahol
egy srác az alap tulajdonságokról (attributes) és az azokból
származó bónuszokról értekezik. Ez adta az ihletet, hogy nekem is át kéne ezt futni és ha már megtettem, akkor miért ne írjam le.
Aki tud angolul, annak javaslom, hogy
hallgassa végig az eredeti videót. mert tanulságos cucc.
Na lássuk miből élünk.
Sebzés bónuszok
Fontos tudni, hogy az alap
tulajdonságok közül minden kasztnak csak egy tulajdonság
biztosít közvetlenül sebzés bónuszt.
Strength: +1% sebzés a Barbariannak
Dexterity: +1% sebzés Monknak és
Demon Hunternek
Intelligence: +1% sebzés Witch
Doctornak és Wizadnak
Védekezési Bónuszok
Az alap tulajdonságok védekezési
bónuszait minden kaszt ugyanúgy megkapja. Ezek az alábbiak.
1 strength = 1 armor
Először is tisztáznunk kell, hogy az
armor közvetlen hatással van a sebzés csökkentésünkre (damage
reduction).
sebzés csökkentés = armor / (armor + 50 * támadó lény szintje)
Az így kapott sebzés csökkentés NEM
CSAK a közelharci vagy fizikai sebzést csökkenti!
Minden kapható sebzést csökkent, legyen az akár mágikus, vagy távolsági, vagy közelharci sebzés!
1 intelligence = 0,1 resistance
A következők megértéséhez
vezessünk be egy új fogalmat, a tényleges intelligenciát. Ezt a
resistjeinkből kapott sebzés csökkentés meghatározásához fogunk
használni.
Ezt úgy kapjuk meg, hogy a fenti
képletek alapján a resistünket visszaszámoljuk intelligence-é.
1 resist = +10 tényleges intelligencia
a sebzés csökkentés képletéhez
Erre azért van szükség, mert szemben
a Diablo 2 bónusz resist számításával, ahol egyszerűen
hozzáadódott ez az érték a már meglevő resistünkhöz, a Diablo
3-ban ez nem így számítódik.
Nézzük meg az alábbi képletet:
tényleges intelligencia a sebzés
csökkentés =
(1 + %bónuszresist1 + %bónuszresist1
+ ….) x (intelligence + resist *10)
Hű. Bonyólódunk? Nem, a szitu még
mindig egyszerű, nyugalom.
Tételezzük fel, hogy van 1000
intelligence a karakterünknek és 100 all resistje alapból. Nincs
%-os bónuszt adó tárgya.
(1 + 0 + 0 + ….) x (1000 + 100 *10)
= 2000
Tehát csak, hogy lássuk miért is
másztunk ennyire bele ezekbe a képletekbe, 2000 tényleges
intelligencia egy 50-es szintű lény ellen az alábbi sebzés
csökkentést eredményezi:
2000/(2000+50*50) = 0,4444... azaz
44,444% -os sebzés csökkenésről beszélhetünk.
Tegyük fel, ugyanez a karakter kap
valami tárgyat amitől kap +50% resistet. Ekkor ugye ezt bele kell
számolnunk az teljes intelligencia meghatározásába. A képlet az
alábbiakban módosul:
(1+0,5)x (1000+100*10) = 3000
Hoppá! És akkor a sebzés csökkenés:
3000/(3000+50*50) = 0.54564... azaz
54,54%-os csökkenést eredményez.
Ez ugye mindjárt nem a Diablo 2-es
+50%. Ezt nagyon is érdemes észben tartani!
Jöjjön a dexterity, amiből az
eddigiektől teljesen eltérően határozhatjuk meg bónuszos
értékünket.
Kezdődik azzal, hogy a dexterity-ből
jövő dodge bónuszok 4 különböző értékben számítódnak, attól
függően mennyi dexünk van.
Dexterity tartomány
|
Dodge% / Dexterity
|
Max dodge a tartományban
|
0 - 100
|
0,1
|
10%
|
100 - 500
|
0,025
|
20%
|
500 - 1000
|
0,02
|
30%
|
1000 - 8000
|
0,01
|
70%
|
Ezek értelemszerűen
Teljes dodge = 1 - (1- dodge1) x
(1-dodge2)
Azaz ha például van 1000 dexünk, ami
20% dodge és van 20% bónusz dodgeunk egy tárgyból, akkor az alábbi
a szitu:
1 – (1 -0.2) x (1 – 0.2) = 0,36
azaz 36% dodge az eredmény.
A dodge mechanika érdekessége, hogy
mindenre!!! jó. AOE, varázslatok, stun vagy egyéb cc effektek,
bármi dodgeolható a játékban.
Maradt a vitality, ami a legegyszerűbb.
1 vitality = 10 HP
Nem éppen bonyi. :)
Egyezzünk meg abban, hogy ez alapján erősen átértékeltem néhány skillt magamban.
Jó számolgatást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése