2012. május 12., szombat

3 nap. A számok bűvöletében


Találtam egy videót a redditen, ahol egy srác az alap tulajdonságokról (attributes) és az azokból származó bónuszokról értekezik. Ez adta az ihletet, hogy nekem is át kéne ezt futni és ha már megtettem, akkor miért ne írjam le.

Aki tud angolul, annak javaslom, hogy hallgassa végig az eredeti videót. mert tanulságos cucc.

Na lássuk miből élünk.

Sebzés bónuszok

Fontos tudni, hogy az alap tulajdonságok közül minden kasztnak csak egy tulajdonság biztosít közvetlenül sebzés bónuszt.

Strength: +1% sebzés a Barbariannak
Dexterity: +1% sebzés Monknak és Demon Hunternek
Intelligence: +1% sebzés Witch Doctornak és Wizadnak

Védekezési Bónuszok


Az alap tulajdonságok védekezési bónuszait minden kaszt ugyanúgy megkapja. Ezek az alábbiak.

1 strength = 1 armor

Először is tisztáznunk kell, hogy az armor közvetlen hatással van a sebzés csökkentésünkre (damage reduction).

sebzés csökkentés = armor / (armor + 50 * támadó lény szintje)


Az így kapott sebzés csökkentés NEM CSAK a közelharci vagy fizikai sebzést csökkenti!
Minden kapható sebzést csökkent, legyen az akár mágikus, vagy távolsági, vagy közelharci sebzés!

1 intelligence = 0,1 resistance

A következők megértéséhez vezessünk be egy új fogalmat, a tényleges intelligenciát. Ezt a resistjeinkből kapott sebzés csökkentés meghatározásához fogunk használni.

Ezt úgy kapjuk meg, hogy a fenti képletek alapján a resistünket visszaszámoljuk intelligence-é.

1 resist = +10 tényleges intelligencia a sebzés csökkentés képletéhez

Erre azért van szükség, mert szemben a Diablo 2 bónusz resist számításával, ahol egyszerűen hozzáadódott ez az érték a már meglevő resistünkhöz, a Diablo 3-ban ez nem így számítódik.

Nézzük meg az alábbi képletet:

tényleges intelligencia a sebzés csökkentés =
(1 + %bónuszresist1 + %bónuszresist1 + ….) x (intelligence + resist *10)

Hű. Bonyólódunk? Nem, a szitu még mindig egyszerű, nyugalom.
Tételezzük fel, hogy van 1000 intelligence a karakterünknek és 100 all resistje alapból. Nincs %-os bónuszt adó tárgya.

(1 + 0 + 0 + ….) x (1000 + 100 *10) = 2000

Tehát csak, hogy lássuk miért is másztunk ennyire bele ezekbe a képletekbe, 2000 tényleges intelligencia egy 50-es szintű lény ellen az alábbi sebzés csökkentést eredményezi:

2000/(2000+50*50) = 0,4444... azaz 44,444% -os sebzés csökkenésről beszélhetünk.

Tegyük fel, ugyanez a karakter kap valami tárgyat amitől kap +50% resistet. Ekkor ugye ezt bele kell számolnunk az teljes intelligencia meghatározásába. A képlet az alábbiakban módosul:

(1+0,5)x (1000+100*10) = 3000

Hoppá! És akkor a sebzés csökkenés:

3000/(3000+50*50) = 0.54564... azaz 54,54%-os csökkenést eredményez.

Ez ugye mindjárt nem a Diablo 2-es +50%. Ezt nagyon is érdemes észben tartani!

Jöjjön a dexterity, amiből az eddigiektől teljesen eltérően határozhatjuk meg bónuszos értékünket.
Kezdődik azzal, hogy a dexterity-ből jövő dodge bónuszok 4 különböző értékben számítódnak, attól függően mennyi dexünk van.

Dexterity tartomány
Dodge% / Dexterity
Max dodge a tartományban
0 - 100
0,1
10%
100 - 500
0,025
20%
500 - 1000
0,02
30%
1000 - 8000
0,01
70%

Ezek értelemszerűen

Teljes dodge = 1 - (1- dodge1) x (1-dodge2)

Azaz ha például van 1000 dexünk, ami 20% dodge és van 20% bónusz dodgeunk egy tárgyból, akkor az alábbi a szitu:

1 – (1 -0.2) x (1 – 0.2) = 0,36 azaz 36% dodge az eredmény.

A dodge mechanika érdekessége, hogy mindenre!!! jó. AOE, varázslatok, stun vagy egyéb cc effektek, bármi dodgeolható a játékban.

Maradt a vitality, ami a legegyszerűbb.
1 vitality = 10 HP

Nem éppen bonyi. :)

Egyezzünk meg abban, hogy ez alapján erősen átértékeltem néhány skillt magamban.

Jó számolgatást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése